قفل هوشمند

قفل هوشمند دسترسی به آینده

قفل هوشمند

برندهای قفل هوشمند همواره سعی می‌کنند که از تکنولوژی‌های روز در انواع سیستم‌های ایمنی استفاده کنند و به طبع یکی از مهم‌ترین ارکان آن، اتصال به شبکه وای‌فای خواهد بود.

این سیستم‌ها به شما این اجازه را می‌دهند که به‌صورت آنلاین، قفل را باز و بسته کنید. در واقع حتی اگر دور از خانه یا خارج از کشور هم باشید، به‌راحتی می‌توانید از این پلتفرم استفاده کنید.

لازم است که وارد نرم‌افزار مربوطه شوید و دستور باز کردن درب را ثبت کنید که این دستور می‌تواند رمز عبور، تأیید دومرحله‌ای، پیامک یا هر چیز دیگری باشد.

 

قفل هوشمند

یکی دیگر از متداول‌ترین و قابل‌تصورترین نمونه‌های موجود در بازار تحت عنوان قفل هوشمند سنسور دار یا همان بیومتریک شناخته می‌شود.

همان سنسوری که روی موبایل و تبلت شما تعبیه شده است، این بار در نقش دیوار امنیتی درب ورودی ساختمان عمل می‌کند.

جای تردید نیست که سنسور اثر انگشت یکی از ایمن‌ترین پلتفرم‌های حال حاضر بوده و علائم روی اثر انگشت هر فرد با دیگری متفاوت است و در نهایت نفوذ به چنین پلتفرمی واقعاً کار سختی است.

میخواهیم انواع قفل درب دیجیتال یا هوشمند را بررسی نماییم و در انتخاب بهترین ها با توجه به نیاز های شما کمک کنیم. قفل‌های دیجیتال از چند منظر قابل‌بررسی هستند
۱- آنلاین یا آفلاین بودن قفل های دیجیتال
۲- برند ها و تولیدکنندگان معتبر قفل های دیجیتال
۳- نوع کاربری و محل مورد استفاده‌ قفل های دیجیتال و هوشمند
۴- قابلیت های دسترسی و آپشن قفل‌های دیجیتال
۵- استحکام و ایمنی قفل های هوشمند
۶- از منظر طراحی و رنگ بندی
۷- قابلیت نصب قفل دیجیتال روی انواع درب با تنوع متریال و طراحی

 

قفل هوشمند

انواع قفل هوشمند

قفل‌های هوشمند تنوع زیادی در مقایسه با قفل‌های معمولی دارند و از روش‌های مختلفی برای محافظت از خانه، محیط کار و حتی درب کمد استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های متفاوت قفل‌های هوشمند موجب می‌شود تا بر حسب شرایط، بتوانید قفل‌های مناسب را برای درب‌های مختلف پیدا کنید.

برخی از امن‌ترین انواع قفل های هوشمند عبارتند از:

  • قفل هوشمند اثر انگشتی: این دسته از قفل‌های هوشمند از اثر انگشت برای باز کردن درب استفاده می‌کنند. در ابتدا اثر انگشت افراد مجاز برای قفل تعریف می‌شود تا در صورتی که اثر انگشت فرد پشت درب با اثر انگشت ذخیره شده مطابقت داشته باشد، درب ورودی برایش باز شود. از آنجایی که اثر انگشت هیچ یک از افراد روی کره زمین یکسان نیست، قفل اثر انگشتی امنیت بالایی دارد.

 

  • قفل هوشمند تشخیص چهره: قفل‌های هوشمند تشخیص چهره، ویژگی‌های مشخصی را در چهره افراد برای تعیین افراد مجاز ملاک قرار می‌دهند. تنها در صورتی که مشخصات فرد پشت درب با مشخصات افراد مجاز مطابقت داشته باشد، درب ورودی برایش باز می‌شود.

 

  • قفل هوشمند رمزدار: قفل‌های هوشمند رمزدار معمولاً به نمایشگر لمسی یا تعدادی دکمه مجهز هستند که امکان وارد کردن عدد رمز را برای فرد پشت درب فراهم می‌کنند. برخی برندها امکان تعریف رمزهای متعدد، وارد کردن اعداد جعلی قبل و بعد از رمز واقعی برای جلوگیری از لو رفتن رمز و غیره را نیز دارند. تعدادی از قفل‌های هوشمند رمزدار با کارت یا اثر انگشت نیز کار می‌کنند.

 

  • قفل هوشمند کارتی: قفل‌های هوشمند کارتی برای هتل‌ها، مراکز اداری، تجاری، تفریحی و غیره مناسب هستند. می‌توانیم برای هر فرد یک کارت RFID تعریف کنیم تا با استفاده از آن قفل هوشمند درب آپارتمان، هتل، کمد و غیره را باز کند. تعدادی از قفل‌های هوشمند کارتی امکان تعریف و شناسایی بیش از ۱۰۰ کارت جداگانه را دارند.

 

  • قفل هوشمند موبایلی: همه ما یک گوشی هوشمند داریم که می‌توانیم از آن به جای کلید برای باز کردن درب ورودی نیز استفاده کنیم. قفل هوشمند موبایلی یکی از جدیدترین انواع قفل های هوشمند محسوب می‌شود که امکان اتصال به گوشی‌های اندرویدی یا آیفون را دارد. با استفاده از قفل های هوشمند موبایلی می‌توانیم درب ورودی را از راه دور برای دیگر اعضای خانواده باز کنیم.

 

  • قفل هوشمند ترکیبی: قفل هوشمند ترکیبی از چند روش مختلف مانند کلید مکانیکی، کارت، رمز عبور، اثر انگشت یا حتی گوشی برای باز کردن درب ورودی استفاده می‌کند و به همین دلیل در زمان خرید قفل های هوشمند ترکیبی باید توجه داشته باشیم که این نوع از قفل های هوشمند ، انعطاف‌پذیری و هزینه بیشتری در مقایسه با قیمت قفل هوشمند رمزدار، کارتی و غیره دارند.
نظرات شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه
سبد خرید
فروشگاه
حساب من
Call Now Button