سناریو خانه هوشمند

سناریو خانه هوشمند

قبل از آنکه بخواهیم سناریو در خانه هوشمند را تعریف کنیم باید بدانیم سناریو چیست؟

سناریو در لغت به معنای نمایشنامه یا فیلم نامه است و این واژه در خانه هوشمند به معنای تعریف یکسری دستور منظم و دلخواه به اجزای خانه به واسطه پنل‌های لمسی و یا تلفن همراه و غیره است.

پس از نصب تاسیسات و تجهیزات هوشمند سازی یکسری دستور یا سناریو بر اساس سلیقه‌ی اعضای خانه تنظیم و در پنل‌های لمسی نصب شده در خانه تعریف می‌شود و این سناریو قابل همگام سازی با تلفن همراه، لبتاب و … است و شما می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را با یک لمس ساده به آسانی اجرا کنید و یا حتی نسبت به زمان و برنامه‌های روز مره خود آن را تغییر دهید.

با اجرای سناریو می‎توانید برنامه ریزی دقیق بر کارهای روزمره خود داشته باشید و یا در مهمانی‌های خود از بابت همه چیز خیالتان آسوده باشد و زمان خوبی را در کنار مهمانان واعضای خانواده خود سپری کنید.

شما می‌توانید برای هر بخشی از خانه یا برنامه‌های روزانه خود متناسب با زمان دلخواه یک سناریو مجزا تعریف کنید و در وقت و هزینه‌های مصرفی انرژی به طور چشمگیری صرفه جویی کنید.

مثلا شما برای آغاز روز خود به این صورت می‌توانید یک سناریو تعریف کنید که هروز صبح به صورت اتوماتیک آلارم شما را از خواب بیدار کند و پرده و کرکره‌های اتاقتان در یک زمان تعیین شده بالا برود و نور روز را به شما هدیه کند و یا به محض بیدار شدن موسیقی دلخواهتان به طور اتوماتیک پخش شود و شما آماده برای یک روز با نشاط باشید!

همینطور می‌توانید بنا به سلیقه‌ی دلخواهتان سناریوهای متنوعی برای شب، برنامه‌های مهمانی وغیره تعریف کنید و یا هنگامی که شما بیرون از خانه هستید همه چیز برای ورود شما آماده باشد.

انواع سناریو در خانه هوشمند

سناریو صبح: 

با اعمال این سناریو صبح‌ها به طور منظم می‌توانید از خواب بیدار شوید و یا با بالا رفتن پرده‌ها از نور زیبای صبح بهره مند شوید و یا موسیقی و برنامه موردعلاقه تان از تلویزیون پخش شود‌ و همه چیز برای یک شروع آرامش بخش در روز آماده باشد.

سناریو شب: 

توسط این سناریو می‌توانید میزان روشنایی و تاریکی دلخواه، دمای مناسب هوا وغیره را با توجه به زمان، میزان نور طبیعی فضای داخلی خانه یا اتاق شخصی خود تنظیم کنید.

سناریوی خواب: 

با اجرای این سناریو تمام شرایط لازم برای یک خواب آرام فراهم خواهد شد و همه‌ی سیستم‌های صوتی، تصویری، سیستم روشنایی و سرمایش و گرمایش و هر تجهیزات دیگری که تحت سیستم هوشمند سازی یکپارچه سازی شده باشد به طور اتوماتیک تنظیم یا خاموش و روشن خواهد شد.

سناریو مطالعه: 

یکی از سناریوهای لوکس و کاربردی برای اعضای خانه می‌باشد و تمام شرایط لازم جهت مطالعه یا درس خواندن را برای اعضای خانواده مهیا خواهد ساخت.

سناریو خانه هوشمند

 

سناریو مهمانی

با اعمال این سناریو خیالتان بابت همه چیز آسوده است و در زمان دلخواه و معین شده توسط شما میزان روشنایی و خاموش و روشن شدن چراغ‌ها، سیستم پخش صوت و تصویر‌، سرمایش و گرمایش و تنظیم هوای مطلوب خانه و هر چیز دیگر اجرا خواهد شد و می‌توانید شب بسیار باشکوهی را داشته باشید.

سناریوی ورود

یکی از سناریو‌های کاربردی و مفید در خانه هوشمند سناریوی ورود می‌باشد. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود برنامه‌های مختلفی را برای ورود به خانه تنظیم کنید و یا یک سورپرایز عالی برای عزیزان خود داشته باشید و همه چیز به طور اتوماتیک اجرا خواهد شد.

سناریوی خروج

سناریوی خروج یکی از سناریوهای امنیتی و بسیار کاربردی در حفظ حریم و امنیت خانه و اعضای خانه اعم از سالمندان و کودکان می باشد. با اعمال این سناریو خیالتان بابت باز و بسته بودن درب منزل یا گاراج و یا نشت گاز، اطفای حریق وهرگونه موارد احتمالی دیگر آسوده است و همه چیز به طور اتوماتیک از خانه واعضای خوانواده شما محافظت خواهد کرد.

سناریوی حضور

توسط این سناریو می‌توانید در هنگام نبود درخانه با روشن و خاموش شدن چراغ‌ها، باز و بسته شدن پرده‌ها و سنسور‌ها یا دیگر اجزای خانه اعلام حضور کنید و این امر مانع از نزدیک شدن افراد سودجو یا دزد به اطراف خانه شما خواهد شد.

برای اجرای تمامی این سناریوها فقط یک لمس ساده کافیست تا همه‌ی کارها به صورت اتوماتیک و دقیق اجرا شود و خانه شما به طور منظم مدیریت خواهد شد و این امر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرفی انرژی و ذخیره پول و زمان می‌شود و امنیت شما را به سطح بالایی خواهد رساند.

شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود همانطور که دوست دارید سناریو تعریف کنید، تنظیم سناریو کار بسیار ساده‌ای می‌باشد که متخصصین ما به سادگی آن را به شما آموزش خواهند داد.

نظرات شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه
سبد خرید
فروشگاه
حساب من