قفل هوشمند الکترونیکی

قفل هوشمند الکترونیکی

قفل هوشمند الکترونیکی

قفل هوشمند یک دستگاه قفل الکترونیکی و مکانیکی است که به صورت بی سیم و با احراز هویت کاربران مجاز باز می شود.

در خانه های هوشمند، قفل های الکترونیکی به صاحب خانه اجازه می دهند بدون نیاز به کلید وارد خانه شوند یا دسترسی دیگران را فراهم کنند.

در عوض، کاربر از گوشی هوشمند یا جاکلیدی خود برای بررسی بی سیم و باز کردن قفل مکانیکی درب استفاده می کند. قفل های الکترونیکی باعث ایجاد امنیت در خانه می شوند.

بسیاری از سیستم های قفل الکترونیکی از برنامه های موبایل یا وب سایت ها استفاده می کنند تا به صاحبان خانه اجازه دهند با ارسال یک کلید مجازی به اشخاص ثالث دسترسی داشته باشند.

کلیدهای مجازی را می توان از طریق پیامک یا ایمیل ارسال کرد و امکان دسترسی به مهمانان یا پرسنل خدمات را فراهم می کند.

پس از دریافت، این کلیدهای دیجیتال رمزگذاری شده امکان دسترسی به قفل الکترونیکی درب منازل را برای مدت زمان از پیش تعیین شده فراهم می کنند.

علاوه بر تنظیم دسترسی، بسیاری از قفل های هوشمند دسترسی به سیستم را ثبت می کنند که ابزاری را برای نظارت بر استفاده از درب ایمن ارائه می دهند.

برخی از قفل های هوشمند دارای یک دوربین هستند که تصویری از افرادی که به درب دسترسی دارند ارائه می کند و یک گزارش عکس به راحتی قابل ارجاع است.

آسیب پذیری های احتمالی در قفل های الکترونیکی هوشمند نگرانی های امنیتی ایجاد می کند.

مشاوران امنیتی توصیه می کنند که قفل های الکترونیکی لزوماً نباید امن تر از قفل و کلید معمولی در نظر گرفته شوند و توصیه می کنند که کاربران به دقت در مورد تنظیمات و گزینه ها فکر کنند.

قفل الکترونیکی در واقع روش جدید، مدرن و جایگزینی عالی برای قفل های معولی به حساب می آیند. استفاده از این قفل ها باعث زیبایی و امنیت بیشتر منازل و محیط کار شما می شوند.

در قفل های قدیمی وجود یک زبانه همراه با کلید مخصوص، باعث باز و بسته شدن درب منزل یا حیاط می شد که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی قفل های الکترونیکی نیازی به کلید ندارند و باز و بسته شدن درب توسط روشی مدرن انجام می پذیرد. با این قفل ها دیگر شما دغدغه فراموشی کلید را نخواهید داشت.

قفل الکترونیکی بر روی انواع درب منزل از جمله درب های فلزی، آهنی، چوبی و ضد سرقت هم نصب می شود.

قفل هوشمند الکترونیکی

قفل الکترونیکی به مکانیزمی اطلاق می شود که به کمک جریان های الکترونیکی و یک متد وابسته به آن وظیفه باز و بسته نمودن زبانه قفل را بر عهده دارد و نقش اصلی آن حذف کلید فیزیکی است.

در حال حاضر به دستگیره‌های هوشمند درب ساختمان نیز قفل الکترونیکی گفته می شود.

استفاده از قفل های تشخیص چهره، دستگیره چشمی دار و چشمی دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است.

سیستم قفل تشخیص چهره یک سیستم بسیار قوی بر پایه هوش مصنوعی است که قادر می باشد تصویر فرد را بصورت عکس، فیلم و یا الگوریتمی از اعداد شناسایی و ثبت نماید، تا به هنگام شناسایی و تطبیق هویت افراد، از داده های از پیش تعیین شده استفاده نماید.

دستگیره چشمی دار یک وسیله پرکاربرد برای درب منازل است که از طریق چشمی خود قادر می باشد چهره فرد را شناسایی کند.

فرد بدونه لمس دستگیره تنها با ثبت چهره خود توسط دستگیره چشمی دار قادر است درب منزل را باز نموده. 

چشمی دیجیتال از این محصول پرکاربرد برای درب منازل مسکونی استفاده می شود که شامل دوربین در سمت بیرون و یک نمایشگر رنگی در سمت داخل است که فرد داخل خانه با نگاه کردن به نمایشگر، چهره فرد پشت درب را تشخیص می دهد.

قفل هوشمند تشخیص چهره یا اثر انگشتی

نظرات شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه
سبد خرید
فروشگاه
حساب من