مزایای قفل هوشمند

قفل هوشمند چیست؟

برای درک اینکه قفل هوشمند چیست و چگونه روی کیفیت زندگی شما اثر می‌گذارد، به این ۲ حالت فکر کنید:

  • حالت اول: به مسافرت رفته‌اید. درها را قفل کرده‌اید.
  • حالت دوم: حالت اول را با این تفاوت در نظر بگیرید که یک نفر هم در خانه حضور دارد.

قطعا در حالت دوم هم آرامش خیال بیشتری دارید و هم خانه شما در امنیت بیشتری است. حالا به ۲ حالت دیگر فکر کنید:

  • حالت اول: با دست‌های پُر از خرید برگشته‌اید و زمانی که پشت در می‌رسید متوجه می‌شوید کلیدها را گم کرده‌اید.
  • حالت دوم: با دست‌های پر از خرید برگشته‌اید و کلیدهای خود را گم کرده‌اید با این فرق که یک نفر در خانه است.

تفاوت داشتن و نداشتن قفل هوشمند، به تفاوت حالت اول و دوم در مثال‌های بالا بسیار شبیه است. در واقع برای بیان اینکه قفل هوشمند چیست می‌توان اینطور توضیح داد:

قفل هوشمند یک دستگاه مکانیکی است که با اضافه شدن بسیاری از امکانات الکترونیکی به آن، امنیت و آسایش شما را به نحو چشمگیری ارتقا می‌دهد. همانطور که اضافه شدن امکانات الکترونیکی مختلف به تلفن، موبایل‌های امروزی را بوجود آورده و آن‌ها به ابزاری بسیار مهم در زندگی ما تبدیل کرده است.

حتما می‌پرسید این قفل هوشمند یا دستگیره دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند آن را به یک وسیله ضروری برای داشتن زندگی آسوده‌تر و امن‌تر تبدیل کند؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

قفل هوشمند جنیوس

‌مزایای قفل هوشمند

بازگشایی سریع و آسان درب

هنگام خرید وقتی با دو دست پر از کیسه‌های حجیم به خانه می‌آیید، در لحظاتی که یک دست را به زور خالی می‌کنید تا کلید را بیابید و نمی‌توانید آن را پیدا کنید، چه احساسی دارید اگر توسط قفل هوشمند در کسری از ثانیه، بدون نیاز به دست و فقط با تماشای صفحه نمایشگر درب باز‌ شود؟ قفل هوشمند با روش‌های مختلفی می‌تواند باز و بسته شود که تشخیص چهره و اثر انگشت دو نمونه از ساده‌ترین این روش‌ها هستند.

فکر کنید مادر و پدر‌تان از شهرستان آمده‌اند و پشت درب خانه شما هستند. اگر لازم باشد شما برای این‌که به خانه برسید ساعت‌ها در ترافیک بمانید، چه احساسی دارید اگر در یک چشم بر هم زدن بتوانید درب را از همان محل کارتان، برای والدین خود بگشایید؟ برای باز شدن درب، کافیست کدهای مخصوص با تاریخ انقضا را در اختیار پدر و مادرتان قرار دهید تا به راحتی وارد خانه شوند. همچنین قابلیت کنترل درب از راه دور و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه نیز در لیست مزایای قفل هوشمند وجود دارد.

روش‌های متعدد بازگشایی

چه حس خوبی به ما دست می‌دهد وقتی که دیگر نیاز به مخفی کردن کلید بالای درب خانه یا زیر خاک باغچه نداریم! حذف کلید مکانیکی و جایگزین شدن آن با رمز، الگو، اثر انگشت، اسکن کف دست، تشخیص چهره و … یکی دیگر از مزایای قفل هوشمند است که بسیاری از افراد را نسبت به استفاده از آن ترغیب و تشویق کرده است.

کنترل ورود و خروج

چقدر عالی می‌شود وقتی این امکان را داریم که  با نصب برنامه روی تلفن همراه یا ساعت هوشمند خود، ورود و خروج افراد را به ساختمان و خانه خود کنترل کنیم. این ویژگی، نشانه به ظاهر ساده‌ای است که بر امنیت قفل هوشمند مهر تایید می‌زند.

امنیت بالا

حتماً می‌دانید، بعضی دزدان با در اختیار داشتن شاه‌کلید، قادر به گشودن هر قفلی هستند. چقدر خوشحال‌کننده است که هیچ دزدی، شاه کلیدی همانند عنبیه چشم شما را ندارد. این به معنی ایجاد حداکثر ایمنی در محیط کار و زندگی است.

علاوه بر این، با فعالسازی مکانیزم قفل خودکار می‌توانید امنیت بیشتری برای محیط ایجاد کنید. با این کار، اگر فراموش کرده باشید و یا به هر دلیلی درب قفل نشده باشد، به صورت خودکار درب بسته می‌شود و دیگر جای نگرانی از این بابت نیست.

از دیگر مزایای قفل هوشمند که باعث شده این محصول از امنیت بالایی برخوردار باشد، قابلیت رمزنگاری توابع خیالی است. در بسیاری از مواقع ممکن است در هنگام ورود رمز عبور، فرد یا افرادی در کنار شما حضور داشته باشند که تمایل نداشته باشید از رمز درب آگاه شوند. در این صورت می‌توانید قبل و بعد از رمز اصلی، اعدادی را به صورت رندوم وارد کنید تا تشخیص رمز به سادگی امکان‌پذیر نباشد. قفل هوشمند می‌تواند این اعداد اضافه را تشخیص دهد و بدون اعلام خطا و افشای رمز عبور برای سایرین، درب را برای شما باز کند.

طراحی این قفل ها به گونه‌ای است که اگر سارقان قصد ورود به اتاق را داشته باشند، با ورود چند رمز اشتباه و یا وارد کردن ضربه به درب، به سرعت صدای هشدار اعلام خطر پخش شود و شما را از این مسئله آگاه کند.

ظاهر زیبا و مدرن

همه ما زیبایی را دوست داریم. چقدر خوب است که به جای قفل‌ها و کلید‌های مکانیکی سنگین، قفل‌های هوشمند زیبا را مورد استفاده قرار دهیم. این کار نه تنها از لحاظ بصری ظاهر زیباتری برای محیط ایجاد می‌کند، بلکه امکان هماهنگ شدن با سایر تجهیزات خانه هوشمند را نیز فراهم می‌کند که این، یکی از بزرگترین مزایای قفل هوشمند برای هوشمندسازی ساختمان است.

نور صفحه

ممکن است با خود فکر کنید که صفحه کلید قفل هوشمند در شب و فضای تاریک به راحتی دیده نمی‌شود و این را به عنوان یکی از نقاط ضعف این محصول بدانید. این در حالی است که در طراحی قفل الکترونیک به این موضوع نیز توجه شده و صفحه کلید آن دارای نور پس‌زمینه است. به این ترتیب، شماره‌ها روشن می‌شود و به راحتی می‌توانید رمز عبور صحیح را وارد کنید.

قفل خودکار

قابلیت قفل خودکار، یکی دیگر از مزایای قفل هوشمند است که به شما کمک می‌کند تا همیشه از قفل بودن درب منزل خود مطمئن باشید. اگر فراموش کنید که با خروج از اتاق درب را قفل کنید و یا به هر دلیلی درب قفل نشده باشد، امکان تنظیم قفل خودکار وجود دارد. با فعالسازی این قابلیت، پس از خروج شما درب به صورت خودکار قفل می‌شود و جای هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

قفل کودک

بسیاری از افرادی که فرزندان کم‌سن‌وسال در خانه دارند و نگران امنیت آن‌ها هستند. با قفل هوشمند مجهز به قفل کودک، ایمنی فرزندان و افراد ناتوان را در محیط زندگی خود تضمین می‌کنید.

نظرات شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه
سبد خرید
فروشگاه
حساب من